Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

Έλεγξε την εξέλιξη της επικοινωνίας του παιδιού!



ΝΑΙ
ΟΧΙ
 Καθώς παίζουμε με το παιδί κάποιο παιχνίδι του δίνουμε ένα άσχετο αντικείμενο (π.χ. μπάλα). Μας κοιτά με απορία;


 Επικοινωνεί με κινήσεις όλου του σώματος (π.χ. σπρώχνει, φεύγει, τραβά τον άλλο);


 Φέρνει αντικείμενα για να επικοινωνήσει; Π.χ. ποτήρι για να δείξει ότι θέλει νερό.


 Παίρνουμε ένα παιχνίδι που του αρέσει και το βάζουμε ψηλά σε ένα ράφι. Θα μας το δείξει με το χέρι;


 Χρησιμοποιεί λέξεις για να επικοινωνήσει; Είναι αυτές σχετικές με το περιβάλλον;


 Δηλώνει άρνηση;


 Αντιδρά στο όνομά του;


Του δίνουμε κάποια παιχνίδια (π.χ. αυτοκίνητο, κουτάλι, χτένα, ποτήρι). Τα χρησιμοποιεί κατάλληλα;


 Χαμογελά στον άλλο όταν κάτι του αρέσει;


Του παρουσιάζουμε αντικείμενα και ρωτάμε «τι είναι αυτό;». Ονομάζει τα αντικείμενα;


Αναγνωρίζει αντικείμενα;


Εκτελεί απλές εντολές, όπως πάρε-δώσε, φέρε, κάτσε, έλα κτλ;


Κάνουμε σαπουνόφουσκες και ζητάμε από το παιδί να κάνει και αυτό ή ήχους με μουσικά όργανα ή κινήσεις σώματος ή δραστηριότητες με αντικείμενα. Μιμείται;


Μπορεί να μπει σε πλαίσιο «σειρά σου – σειρά μου»;


Ένα παιχνίδι που παίζουμε και του αρέσει το κρύβουμε. Θα το αναζητήσει;


Βάζουμε το παιδί στο κρεβάτι και το βοηθάμε να χοροπηδά, και ξαφνικά το αφήνουμε. Θα μας ζητήσει με κάποιο τρόπο να συνεχιστεί η δραστηριότητα;


Το παιδί κατά την είσοδό του σε ένα άγνωστο χώρο, θα εξερευνήσει το περιβάλλον ή θα μείνει στη θέση του με σταθερό βλέμμα;


Απαντά κατάλληλα σε ερωτήσεις που τον/την αφορούν (π.χ. όνομα, ηλικία, αδέρφια);


Παίρνει μέρος σε συζήτηση και συντηρεί την συζήτηση;


 Μπορεί να περιγράψει μια εικόνα;


 Μπορεί να αφηγηθεί κάτι που άκουσε ή είδε;


 Συνεργάζεται;


Έχει αναπτύξει κοινωνικές συμβάσεις; (Χρησιμοποιεί το ευχαριστώ και το παρακαλώ αυθόρμητα;)


Αν τα ΟΧΙ είναι περισσότερα από τα ΝΑΙ 
απευθυνθείτε στους ειδικούς για βοήθεια!



Δεν υπάρχουν σχόλια: