ΝΑΙ
|
ΟΧΙ
|
|
Καθώς παίζουμε με το παιδί κάποιο παιχνίδι του δίνουμε ένα άσχετο
αντικείμενο (π.χ. μπάλα). Μας κοιτά με απορία;
|
||
Επικοινωνεί με κινήσεις όλου του σώματος (π.χ. σπρώχνει, φεύγει,
τραβά τον άλλο);
|
||
Φέρνει αντικείμενα για να επικοινωνήσει; Π.χ. ποτήρι για να δείξει
ότι θέλει νερό.
|
||
Παίρνουμε ένα παιχνίδι που του αρέσει και το βάζουμε ψηλά σε ένα
ράφι. Θα μας το δείξει με το χέρι;
|
||
Χρησιμοποιεί λέξεις για να επικοινωνήσει; Είναι αυτές σχετικές με το
περιβάλλον;
|
||
Δηλώνει άρνηση;
|
||
Αντιδρά στο όνομά του;
|
||
Του δίνουμε κάποια παιχνίδια (π.χ. αυτοκίνητο, κουτάλι, χτένα,
ποτήρι). Τα χρησιμοποιεί κατάλληλα;
|
||
Χαμογελά στον άλλο όταν κάτι του αρέσει;
|
||
Του παρουσιάζουμε αντικείμενα και ρωτάμε «τι είναι αυτό;». Ονομάζει
τα αντικείμενα;
|
||
Αναγνωρίζει αντικείμενα;
|
||
Εκτελεί απλές εντολές, όπως πάρε-δώσε, φέρε, κάτσε, έλα κτλ;
|
||
Κάνουμε σαπουνόφουσκες και ζητάμε από το παιδί να κάνει και αυτό ή
ήχους με μουσικά όργανα ή κινήσεις σώματος ή δραστηριότητες με αντικείμενα.
Μιμείται;
|
||
Μπορεί να μπει σε πλαίσιο «σειρά σου – σειρά μου»;
|
||
Ένα παιχνίδι που παίζουμε και του αρέσει το κρύβουμε. Θα το
αναζητήσει;
|
||
Βάζουμε το παιδί στο κρεβάτι και το βοηθάμε να χοροπηδά, και ξαφνικά
το αφήνουμε. Θα μας ζητήσει με κάποιο τρόπο να συνεχιστεί η δραστηριότητα;
|
||
Το παιδί κατά την είσοδό του σε ένα άγνωστο χώρο, θα εξερευνήσει το
περιβάλλον ή θα μείνει στη θέση του με σταθερό βλέμμα;
|
||
Απαντά κατάλληλα σε ερωτήσεις που τον/την αφορούν (π.χ. όνομα,
ηλικία, αδέρφια);
|
||
Παίρνει μέρος σε συζήτηση και συντηρεί την συζήτηση;
|
||
Μπορεί να περιγράψει μια εικόνα;
|
||
Μπορεί να αφηγηθεί κάτι που άκουσε ή είδε;
|
||
Συνεργάζεται;
|
||
Έχει αναπτύξει κοινωνικές συμβάσεις; (Χρησιμοποιεί το ευχαριστώ και
το παρακαλώ αυθόρμητα;)
Αν τα ΟΧΙ είναι περισσότερα από τα ΝΑΙ απευθυνθείτε στους ειδικούς για βοήθεια! |
Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012
Έλεγξε την εξέλιξη της επικοινωνίας του παιδιού!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου